Nystart..


Idag ska det som sagt bli omstart,
snälla, ge mig STYRKA till att klara det,
första dagen, första dagarna är svårast,
att komma ur hetsätande och att sen spy upp det.
Men jag ska kämpa, kanske inte har dom bästa förutsättningarna
eftersom jag jobbar hela dagen, vilket brukar leda till att man
är ashungrig när man kommer hem eftersom jag varken hinner
eller vill äta när jag jobbar.

Och, Nej, jag ska inte sluta äta och hamna
på svältgränsen för jag VET, jag vet att det inte hjälper,
att kroppen bara ställer in sig på svält och tar åt sig allt istället ..
Jag vet allt det där så väl, jag kan skilja rätt från fel och vet hur jag
borde göra, det är bara det att det är lättare sagt än gjort.
Det är så lätt att veta i teorin hur man ska göra,
att sen få det gjort i praktiken är en helt annan femma,
Det krävs självdisciplin, som jag inte direkt har överflöd av..

Men jag SKA klara det.. Jag är fullt medveten om att det inte är en raksträcka jag har framför mig,
det kommer vara krokigt, guppigt och rent förjävligt stundtals.
För det går inte smidigt och fint. Jag kommer få återfall,
så är det, men det gäller bara att acceptera att det blir så,
och Omedelbart rycka upp sig själv igen och se det som en engångsföreteelse..

Nu är jag peppad, ge mig styrka, ge mig ork,
för motivationen har jag redan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0